Jak skutecznie schudnąć?

Tagi: dieta, odchudzanie, sport, odżywianie Kategoria: Dietetyka, żywienie

Jest coraz cieplej, zrzucamy kolejne warstwy i coraz bliżej etap wielkiego odchudzania i paniki przed wyjściem w stroju kąpielowym. Jednak jest jeszcze odpowiednia pora by temu zapobiec. Jak?

Najbardziej skutecznym sposobem będzie dobrze znana metoda: ruch i dieta. Niestety,nie ma się co łudzić, że wymarzoną sylwetkę uzyskamy dzięki cudownym preparatom. Możemy je co prawda włączyć do naszej kuracji, ale wyłącznie jako element wspomagający, nie jako podstawa odchudzania.

Jak zacząć?

Podejście i źródło motywacji okażą się kluczową kwestią w trakcie odchudzania. Dobrym sposobem na ich podtrzymanie jest tablica motywacji. Najlepiej, kiedy stworzysz sobie w mieszkaniu kilka takich miejsc. Jedno obowiązkowo w kuchni, najlepiej na lodówce. Idealne będą do tego celu zdjęcia oraz hasła. Na pewno znajdziesz takie, które najlepiej na Ciebie działają. Metoda jest naprawdę warta wypróbowania.
Ponadto nie zaczynaj od jutra, od następnego tygodnia, od poniedziałku. To z góry wróży porażkę.

Dieta? Nie

Kontrowersyjne. Mamy miliony diet, naprawdę przeróżnych, można by spędzić całe tygodnie na przeszukiwanie internetu. Jednak jeśli myślimy o długofalowych efektach nie możemy myśleć w kategorii kuracji na kilka tygodni i powrocie do starych nawyków. Jeśli uwikłasz się w to, będziesz powtarzać ten sam schemat co roku, co roku będą frustracje i histerie. Zdrowe, rozsądne odżywianie naprawdę wystarczy. Po jakimś czasie z pewnością przyzwyczaisz się do nowych nawyków. Co więcej zdrowe nie znaczy mniej smaczne, chodzi o rezygnację z kilku produktów, zamianę innych i uregulowania pory ich przyjmowania. Chyba nie brzmi strasznie? W dodatku jest jeszcze odpowiednio wcześnie by zmiana nawyków żywieniowych przyniosła oczekiwane efekty. Opłaci się Tobie za to nie tylko Twoja figura, ale również cera i samopoczucie.

Ćwicz! Ruszaj się!

To konieczna konieczność i oczywista oczywistość! Nawet jeśli uważasz, że efekty uzyskane samą zmianą odżywiania będą wystarczające, musisz się ruszać, w innym wypadku zamiast ponętnej pupy, będziesz miała obwisły flak. W zależności od tego, ile chcesz zrzucić ćwicz! Każda aktywność jest dobra. Jeśli chcesz schudnąć kilka kilogramów, co nota bene jak się okazuje jest najtrudniejsze, wystarczy, jeśli regularnie zaczniesz chodzić na basen, fitness czy siłownie. Dla osób chcących zrzucić więcej ciała zaleca się bardziej wzmożoną aktywność. Jednak nie zniechęcaj się, gdyż zwykle przy większej wadze, determinacji, odpowiedniej diecie i ćwiczeniach, kilogramy zwłaszcza na początku lecą naprawdę szybko. Wystarczy się przełamać.

Korzystaj z pięknej pogody, nie zamykaj się na bieżni w siłowni, trenując na zewnątrz dotlenisz się oraz poprawisz sobie nastrój. Wierz w siebie, wierz, że uda Ci się osiągnąć zamierzony efekt. Nie przesiaduj na kanapie z nosem na kwintę, wstań i walcz o upragnioną sylwetkę by za kilka miesięcy móc się nią cieszyć!
Powodzenia!