6 sztuczek na płaski brzuch

Kategoria: Aktywność fizyczna

Masz już dość tłuszczyku osadzonego na brzuchu? Chciałabyś założyć obcisłą sukienkę na wieczór, ale zdajesz sobie sprawę z tego, że nie będziesz prezentować się atrakcyjnie z powodu swojej „oponki”?

Piękna, wysportowana sylwetka to marzenie każdej z nas. Zapewne wynika to z promowanego przez media toposu idealnego ciała, który jest widoczny na każdym kroku. Marzenie to jest jak najbardziej do spełnienia, jednak uzyskanie jej wymaga od nas wiele wysiłku.

1. Rozpocznij od treningu tabata


Aby osiągnąć zadowalające efekty wypróbuj metodę tabata , czyli krótki trening metaboliczny. Przez 20 sekund wykonuj trening najintensywniej jak tylko potrafisz, następnie 10 sekund przerwy i powtórz czynność osiem razy. W sumie da to 4 minuty ćwiczeń. Trening może przybrać formę biegu, jazdy na rowerze czy tzw. burpees (wyskoków z pozycji do robienia „pompek” w górę i z powrotem do pozycji leżącej z wyrzutem nóg do tyłu). Jeżeli myślisz, że robienie 1000 brzuszków dziennie da ci efekt płaskiego brzucha – jesteś w błędzie. Zamiast tego spróbuj łączyć różne rodzaje ćwiczeń na mięśnie brzucha, m.in.: deskę płaską, przysiady, brzuszki, skręty. Aby efekt był wymierny całe Twoje ciało musi zostać poddane treningowi.

2. Wyszczuplij talię

Jeżeli pragniesz mieć talię „jak osa” skorzystaj z dobrodziejstwa hula hop. Jest to świetny sposób na wyrzeźbienie i wyszczuplenie nie tylko talii, ale również spłaszczenie wystającego brzucha. Kręcenie hula hop’em wzmocni także Twoje plecy oraz poprawi równowagę. Na dodatek pozytywnie wpłynie na wygląd Twoich bioder i pośladków. Nawet kilkanaście minut dziennie może poprawić Twoją prezencję.

3. Zmień dietę

Zapewne spotkałaś się z powiedzeniem „Jesteś tym co jesz”. Najlepiej wyeliminuj cukier, alkohol i węglowodany. Wystarczy, że wprowadzisz do swojego życia więcej warzyw, owoców i ciemnego pieczywa, a Twój brzuch podziękuje ci pięknym wyglądem.

4. Płaski brzuch w ostatniej chwili

Jeżeli potrzebujesz efektu płaskiego brzucha last minute, musisz mieć świadomość, że nie jedzenie nie jest rozwiązaniem. Kilka dni przed wielkim wydarzeniem jedz trzy małe posiłki i dwie przekąski w ciągu dnia i pij minimum litr wody. Gdy ten długo oczekiwany dzień nadejdzie zjedz jakąś przekąskę minimum raz na cztery godziny. To pozwoli ci zachować metabolizm w ciągłym ruchu i zapobiegnie napadowi głodu w godzinach wieczornych. Ponadto będziesz mieć siły i energię do działania.

5. Pamiętaj o efekcie jo-jo


Każde przerwanie diety wiąże się z ryzykiem wystąpienia efektu jo-jo. Jest to negatywne nie tylko dla figury, ale również dla kondycji skóry, ze względu na wystąpienie niedoboru niektórych składników odżywczych, które mogą obniżyć jej elastyczność. Trzymaj się swojego planu żywieniowego i jedz minimum pięć owoców lub warzyw dziennie, szczególnie czerwoną paprykę, morele, grejpfruty i pomidory.

6. Wyprostuj się!

Nawet stojąc lub siedząc z wyprostowanymi plecami wpływasz na optyczne spłaszczenie Twojego brzucha. Jeżeli masz z tym problem spróbuj założyć szpilki, które zmuszą cię do zachowania wyprostowanej postawy dodając nie tylko pewności siebie , ale również poprawiając Twoja aparycję.