6 sprawdzonych sposobów na domowy relaks.

Tagi: masaż, spa, relaks Kategoria: Masaże relaksacyjne i lecznicze. Odnowa biologiczna

Wracasz z pracy, w drodze myślisz jak masz to wszystko ogarnąć: praca, dom, dzieci, obowiązki… Można wymieniać w nieskończoność. A gdzie w tym wszystkim czas na przyjemność, relaks? Nie możesz przecież zaniedbywać swoich potrzeb!

Pewnie myślisz sobie, że ciężko odpocząć w miejscu, które non stop przypomina Ci o tym, co jest jeszcze do zrobienia. I tu się mylisz. Wszędzie się da. Wystarczy dobra wola i chwila przygotowania. Zaczynamy!

Sposób 1: pachnąca kąpiel
Nic tak nie koi nerwów jak ciepła, aromatyczna kąpiel. Do wanny napuszczamy dość ciepłej (nie gorącej!) wody, dodajemy sól do kąpieli oraz olejki eteryczne i czekamy aż się wszystko rozpuści. Gotowe. Już po chwili powinnaś czuć w całej łazience kojącą woń. Dla spotęgowania efektu zalecamy przygasić odrobinę światło, a jego brak wypełnić świecami. Rozkosz dla wielu zmysłów gwarantowana.

Sposób 2: masaż relaksacyjny
Tego pomysłu nie jesteś w stanie sama zrealizować. Musisz prosić swojego partnera o jego wykonanie. Masaż nie jest trudny, a może sprawić wiele przyjemności. Dobrze wykonany zawiera 5 etapów: głaskanie, ucieranie, rozcieranie, oklepywanie oraz ponowne głaskanie. Bez obaw, nawet amatorska realizacja będzie cudowna, bo któż nie ceni dotyku ukochanej osoby po dniu pełnym stresu?

Sposób 3: muzykoterapia
Projekt nie zyskał akceptacji klienta, autobus znów się spóźnił, a w dodatku Twoją sukienkę właśnie ktoś kupił? Masz wszystkiego serdecznie dość? Idź do pustego pomieszczenia w domu, zamknij drzwi i puść swoją ulubioną muzykę. Ułóż się wygodnie, zamknij oczy i nic nie mów. Wiem, że to trudne, ale wsłuchiwanie się w dźwięki może znacznie ukoić stargane nerwy.

Sposób 4: taniec
Jeśli targa Tobą złość, masz ochotę coś zniszczyć, to lepiej zacznij tańczyć. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że jest to jeden z najlepszych sposobów na rozładowanie silnych emocji. Ulubiona muzyka, swobodne ruchy i od razu czujesz poprawę. Aktywność fizyczna znacznie przyśpiesza rozładowanie negatywnych emocji. Zdrowe i skuteczne. Polecamy!

Sposób 5: szczera rozmowa
Jest jakiś problem, który nie daje Ci spać po nocach? Nie wiesz co w danej sytuacji zrobić, a przez to jeszcze bardziej się denerwujesz? Chwyć telefon i zadzwoń do swojej przyjaciółki/partnera i opowiedz im o swoim kłopocie. Może oni też coś podobnego przeżyli i już wiedzą, co poradzić. Poza tym rozmowa powoduje, że musisz wszystkie myśli uporządkować w logiczny ciąg, aby przekazać go słuchaczom. Dość często zdarza się, że wtedy rozwiązanie samo wpada Ci do głowy, a Ty spędziłaś miło czas słysząc głos bliskich i wymieniając z nimi poglądy.

Sposób 6: przytulenie
Ma w sobie niesamowitą moc. Wystarczy, że ktoś podejdzie, przytuli, a Tobie od razu robi się cieplej na sercu, prawda? Nie musi nic mówić, ważne by był. Takie proste, a niesamowicie skuteczne. Każdy potrzebuje bliskości, poczucia bezpieczeństwa i dużej dawki endorfin.

Jak widzicie, to nie jest trudne. Zachęcamy, aby wdrażać je codziennie. Przecież nie chodzi o to, aby nie odczuwać negatywnych emocji, lecz by potrafić je skutecznie zwalczyć. Podobno optymistom jest prościej w życiu, to bierzmy z nich przykład. Szukajmy pozytywów i dziękujmy za nie.